Købs- og Handelsbetingelser

Betaling

Alle priser er nævnt i DKK og kan betales med Dankort, Visa, Paypal og Mobilepay (vi anmoder om betaling, når varen er klar til afsendelse).

Levering

For at få din vare leveret skal du betale for fragt og vi levere med Post Danmark.

Leveringstiden er på 1-3 hverdage og leveres kun i Danmark.

Fortrydelseskøb

Du har 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Firkantt.
Fortrydelsesfristen på de 14 dage starter fra den dag du modtager din(e) vare(r)

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen af din(e) vare(r) skrive til os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Du kan skrive til os på mail: kontakt@firkantt.dk

Så sender vi en returseddel via mail, som du skal udfylde og sende afsted sammen med dine varer.

OBS: Denne returseddel skal sendes sammen med varen, da det giver en hurtigere ekspedition.

Returregler

Du skal pakke varen forsvarligt ind sammen med retursedlen og sende pakken retur til os uden unødig forsinkelse og den skal være os i hænde senest 14 dage efter du har henvendt dig til os.

Vær opmærksom på at du selv skal betale fragtprisen, når du sender varen retur til os.
Returvarer skal sendes direkte til vores adresse:

Firkantt
Dronningensgade 104 st. tv.

Pakkeboks 355
7000 Fredericia

Vi anbefaler at varerne sendes retur som pakke og ikke som B-brev (Post Danmark*)

*Post Danmark udbyder B-brev, som portotakst og hvis du vælger at sende retur som B-brev, skal du være opmærksom på, at hvis din vare går tabt hos Post Danmark, er det dit eget ansvar. Vi giver ikke pengene tilbage for varen, før den er "fundet" igen.

Når varen først er leveret hos dig, så bærer du risikoen for varens stand fra det tidspunkt varen bliver leveret hos dig.

Varens stand ved returnering

Med varens stand menes der at varen ikke må have været udsat for anden håndtering end det, den skal bruges til. Det vil sige at du er ansvarlig for at varen er i samme stand ved returnering, som da du modtog den.

Du hæfter for varens værdi og eventuel forringelse, hvis varen har været udsat for anden håndtering end hvad der er nødvendigt for at bestemme varens art, egenskaber og den måde den skal bruges på. Du må derfor kun prøve varen på, ligesom du ville gøre det, hvis du går i en fysisk butik og prøver tøj.

En vare betegnes som brugt, hvis den bruges ud over, hvad der er muligt ved at afprøve varen i en fysisk butik. Hvis dette er tilfældet ved et fortrydelseskøb, vil du få en del eller ingenting tilbagebetalt.

Vi vil gerne kunne sælge vores returvarer videre til andre kunder og vi opfordrer derfor til at du vil behandle varen, som du vil modtage den.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Vi refunderer naturligvis hele beløbet på den eller de varer der sendes retur, hvis reglerne for varens stand er overholdt. Hvis der bliver vurderet at varens handelsmæssige værdi er forringet til videresalg, fratrækkes dette af købsbeløbet.

Er der ingen værdiforringelse, anser vi det for at være et almindeligt fortrydelseskøb og vi refunderer beløbet til det betalingsmiddel, som der er betalt med. Dette gælder hvis returvaren er os i hænde uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter den dag du har henvendt dig til os om dit fortrydelseskøb.

Når vi har modtaget din returvare kan der gå 2-4 hverdage, før du modtager tilbagebetalingen for din vare.

Reklamation

Ifølge købelovens mangelregler har du ret til 24 måneders (2 års) reklamationsret fra købsdagen. Dette giver ret til at få varen repareret eller byttet. Kan varen ikke repareres eller byttes til en ny varer, giver vi pengene retur eller du kan få et afslag i prisen, afhængig af fejl og situation.

Reklamationsretten gælder hvis fejlen på varen er en fabriksfejl, det betyder at det skal være en fejl, som har betydning for brugen af varen. Derfor er det også et krav at fejlen skal være reklamationsberettiget og at varen ikke har være udsat for fejlagtigt brug eller anden skadevoldende adfærd.

Ved samme lejlighed skal vi i Firkantt gøre opmærksom på at slitage ikke må forveksles med reklamation.

Firkantt foretager selv vurderingen om en vare er reklamationsberettiget.

Ved en godkendt reklamation, står Firkantt naturligvis for fragtomkostningerne og det er derfor vigtigt at du tager kontakt til os, så vi kan sende en returlabel til dig.

OBS! Benytter du porto andetsteds fra til din reklamationsforsendelse, refunderer vi ikke forsendelsesprisen. Det er derfor vigtigt at du henvender dig til os, så vi kan sende en returlabel til dig.

Når du udfylder vores returseddel er det vigtigt at du oplyser om problemet i detaljer og husk at vedlægge retursedlen i pakken, når du sender retur.

Dine oplysninger (persondata)

For at du kan købe varer hos Firkantt, har vi brug for nogle oplysninger, så vi kan sende både bekræftelse og varen til dig.

Du skal oplyse om følgende:

Navn - Adresse - Telefonnummer og E-mail

Vi registrere kun oplysningerne for at kunne sende varen til dig.

Ønsker du at klage?

Kan du skrive en mail til sp@firkantt.dk

Så vil vi kontakte dig, for at finde en løsning på problemet.